מערך שיעור- כי האדם עץ השדה

מערך שיעור
שם הסטודנטית:______עמנואל גלדצהלר __________                                                                                                                     תאריך:_11-8-17____________________                                                                                                                                                                                               
שם המורה המאמנת:______לינור קוממי___________                                                                                                          כיתה:___ו בנות ____________________                                                                                                                      מקצוע: כישורי חיים _________                                                                                                                                            נושא:_____כי האדם עץ השדה__________________                                                                                                                      מס' השיעור בנושא:___1_____                                                                                                                              שם השיעור________________
מטרות  תוכן  ידע: ______________התלמיד ידע שהמקור לפסוק "כי האדם עץ השדה" הוא בספר דברים.
התלמיד ידע שהאדם משול לעץ באופנים שןנים, בגדילה, בשורשים, ביכולת לצמוח, להיגדע,.______________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________
מטרות מסר חינוכי: _____התלמיד יכיר בחשיבות האפשרות לגדול ולצמוח, שכמו שהעץ יכול להתקדם קל וחומר שהאדם._____________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
מטרות רלבנטיות לחייו של התלמיד:   ___התלמיד יעריך את העצים וילמד בעקבות השיעור לא לפגוע בהם ולכבדם.____________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
מושגים חדשים ופירושם המילוני:_נגדע- חתך חלק.________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
מקורות מסייעים להכנת השיעור: __________________________________________________________________________________________


זמן
מטרות אופרטיביות
(מה על התלמיד לבצע)
פיתוח
מיומנויות /  חשיבה
משפטי מפתח של המורה  המתארים
את מהלך השיעור
פירוט תשובות
משוערות של התלמיד
אמצעים ועזרים
פתיחה
5 דקות
התלמיד יסביר את משמעות המשפט המופיע על הלוח.
אנליזה
שלום בנות, היום יהיה שיעור מיוחד.
אכתוב על הלוח פסוק ותגידו לי אם אתם מכירות אותו ומה אתן מבינות ממנו.
"כי האדם עץ השדה" (דברים, כ', י"ט)

כן אני מכירה את המשפט.. זה אומר שהאדם הוא כמו העץ.

לוח.

הקניה
15 דקות
התלמיד יענה על שאלות המורה.




התלמיד יאזין לשיר וידגיש מילים רלוונטיות לפי הנחיית המורה.
אנליזה
השערה
במה האדם דומה לעץ?
אכתוב את תשובותיכם על הלוח.

במה עוד? למה דווקא נמשלנו לעץ ולא למשהו אחר?
העץ תמיד נשאר? הוא לכל החיים?
העץ יכול לפרוח? איך זה דומה לאדם? מה זה אומר לפרוח בקשר לאדם? אחרי שראינו כמה אנו דומים לעץ, איך אתם מתייחסות לעצים? היחס שלכם השתנה?
כעת אשמיע לכן שיר שכתב והלחין שלום חנוך.  אחלק לכן דף עם מילות השיר ואתן תסמנו במרקר מילים מהשיר שקשורות לעץ ולאדם.
יש לו שורשים.. וגם לנו יש.. כמו סבא וסבתא...
לעץ יש פרחים.. ולנו יש צאצאים..
העץ מחזיק הרבה שנים באדמה... גם האדם..
בסוף גם עץ יכול למות...
שגם האדם יכול לפרוח ולהתפתח. להתקדם.. לתקן.. להמשיך גם עם קשה.
כן אנחנו נכבד את העצים יותר ולמשל לא נהרוס אותם.
בסדר, איזה כיף.

לוח







שיר
תרגול
15 דקות  
התלמיד יענה על השאלות אשר מופיעות בדף העבודה.
סינטזה

עכשיו, אחרי שקראנו את השיר, נענה על השאלות בדף העבודה, אנחנו נעבור ביניכם ונהיה כאן ללוות ולעזור. בסוף דף העבודה יש צ"ופר קטן לכבודכן, מי שמסיימת לענות, יכולה לגשת אל הצ"ופר.
המורה תעזרי לי....
המורה זה טוב?
אני יכולה לעבור לצ"ופר?
דף העבודה

הערכה
התלמיד יעריך את תשובותיו, ויתקן את עצמו במקרה שצריך.
סינטזה
כעת נחזור על דף העבודה..
מה כתבתם בשאלה 1?
כתבנו....
דף עבודה מלא בתשובות.
סיכום


אז היום למדנו שהאדם הוא כמו עץ... והכרנו את השיר היפה של שלום חנוך שמדבר על כך. בסוף גם ציירנו כל אחת עץ משלה.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שעות